Tiger 5 - nová vlajková loď Ropy se senzačním podvozkem (CZ)

20. dubna 2015, 08:42 | Sittelsdorf / Beet Europe (Dobieszów/Polsko)
S ČESKÝM prospektem

 

Tiger 5 - nová vlajková loď Ropy se senzačním podvozkem

Sittelsdorf / Beet Europe (Dobieszów/Polsko). Na mezinárodním veletrhu určeném sklizni cukrové řepy v Evropě představuje bavorská rodinná strojírenská firma ROPA poprvé Tiger 5 novou třídu mezi 3-nápravovými vyorávači řepy . Už v 2-nápravovém vyorávači ROPA Panther se stal průkopnickým systémem odpružení podvozku se stabilizací a vyrovnávacím systémem. V novém Tiger 5 je tato koncepce doplněna hydraulikou podvozku u zavěšení zadních náprav, vyvinutý na třech hnacích nápravách a vede k dokonalosti.

Hydraulický systém podvozku – odpružení podvozku se stabilizací s plně automatickým zatížením kol a vyrovnávacím systémem
Speciálně pro vyorávač Tiger 5 Ropa byl vyvinut nový koncept podvozku s kyvnou přední nápravou ve spojení s dvěma hydraulicky uloženými  zadní nápravami. Ve srovnání s dosavadním  podvozkem 3-nápravového vyorávače řepy (středová osa je pevně přišroubována k rámu), snižuje naklánění stroje na třetinu! Důvodem je hydraulické spojení stabilizačních válců na přední a zadních nápraváchpravy, takže nerovný podklad působící v plné výši na kolo působí na rám pouze v rámci  33 procent – stabilizace podvozku. Snížením výkyvům podvozku se zlepšuje současně vedení vyorávacího agregátu na řádku a kopírování pozemku, protože rám se pohybuje v průměrném výkyvu ze tří náprav. Díky hydraulickému propojení náprav se zatížení rozkládá vždy rovnoměrně.

Tiger5 nová vlajková loď firmy ROPA


Svahové vyrovnání až  do 10 procent
Unikátní mezi 3-nápravovými vyorávači řepy je také automatické svahové vyrovnávání pomocí šesti hydraulických válců a senzorů. U plného stroje se zvládne vyrovnat náklon na svahu až 10 procent a tím udržet stroj ve vodorovné poloze, vyorávací agregát je naváděn díky kopírování pozemku. Stabilita na svahu vzrůstá  enormně, v extrémních situacích může Tiger a to i navzdory vyššímu zásobníku sám vyrovnat, kde ostatní vyorávače by se už převrátili. Tím si zvyšuje jízdní komfort, protože řidič zůstává ve svislé poloze a není v nebezpečí vyklouznutí ze sedačky.

Výrazně větší styčná plocha pro trvalou ochranu půdy
Díky zvětšeným a širším pneumatikám vypadá nový Tiger velký a impozantní. Nové pneumatiky 800/70 R38 Ultraflex na přední nápravě a pneumatiky 1050/50 R32Michelin MegaXBib na zadní nápravě umožní minimální zhutnění půdy i při plném zásobníku 43 m³ / 30 t řepy. Půda je lépe chráněna při současně zlepšených tlumících vlastnostech pneumatik.

Nový motor Mercedes s objemem 15,6 l – má hodně síly a je velmi úsporný
Silný Tiger 5 má 626 koní / 460 kW (motor Mercedes Benz, řadový 6-válec, objem 15,6 l, s AdBlue a SCR katalyzátorem euro-Mot 4), je nyní ještě účinnější a současně se snížením spotřeby paliva. Enormně vysoký maximální kroutící moment 2900 Nm je přenesený s optimální účinností prostřednictvím nového plynulého pohonu pojezdu.

Bezstupňový převod CVR pro účinnější přenos energie 
OMSI, Bosch-Rexroth a ROPA vyvinuli společnou silou, konkrétně pro Tiger 5 bezstupňový převod s vyšší hnací sílou. “Konstantní-variabilní-ROPA“ – převodovka (CVR) se skládá ze tří hydromotorů umístěných na převodovce a ta je umístěna mezi motorem a třetí nápravou.
 

Tiger5 nová vlajková loď firmy ROPA

Bez řazení až do rychlosti 40 km/h jsou regulovány otáčky
Při vyorávání řepy je Tiger 5 elektronicky omezen na rychlost 18 km/h, na silnici jede Tiger 5  plynule a "s lehkostí" od 0 do 40 km/h bez řazení a bez přerušení tažné síly! Maximální rychlosti 40 km/h dosáhne Tiger 5 již při extrémně úsporných otáčkách 1195ot/min. Vyorávát řepu může již při 1175 ot/min. V závislosti na síle reguluje Tiger 5 otáčky do max. 1650 ot/min. Pro potřebné "zkrocení" Tigra se postarají  lamelové (kotoučové) brzdy v olejové lázni uložené v nápravách (chráněné před nečistotami).

 

Přímý přenos síly na kloubovém hřídeli zajišťuje velmi vysoký točivý moment na všech kolech
Tiger 5 jako jediný má unikátní konstrukci mezi všemi třínápravovými modely a to přímý přenos síly díky  kardanovému hřídeli převodem na obě zadní a přední nápravu - obrovská výhoda  pro výbornou trakci při proměnlivých nebo obtížných podmínkách při sklizni řepy. Předstih nebo zpoždění  pohonu mezi nápravami se tím důsledně vylučuje.

Skládací automatika pro plně automatickou přeměnu Tigra z režimu  „z jízdy na silnici“ na „vyorávání“
Po stisknutí tlačítka se "promění" Ropa Tiger 5 plně automaticky z režimu jízdy po silnici na režim pole. Vyskladňovací dopravník,  elevátor široký jeden metr, zásobníkový šnek a další skupiny se skládají postupně a někdy dokonce i najednou. Díky senzorovým kontrolním systémům jsou chyby v obsluze a kolize (srážka) systematicky vyloučeny. Celkový skládací proces je díky automatickým funkcím o 50 % rychlejší než u jeho předchůdce.

Extra dlouhý vyskladňovací dopravník – rychlé vykládání zásobníku
Nový extra dlouhý vyskladňovací dopravník je umístěn nad oběma zadními nápravami a na základě vyšších pneumatik  je tedy zavěšen výše. Velkou výhodou při vykládání na vedle jedoucí vůz je, že vyskladnění řepy je rovnoměrnější. Je trojnásobně sklopný a 2000 mm široký - pro ještě jednodušší vyložení řepy na polní ukládku širokou. 10 metrů nebo bezproblémové naložení řepy na vůz.  Šetrné gumové unášecí prsty garantují vysokou rychlost vykládky, plný zásobník pouze za 50 sekund. Automatické plnění bunkru umožňuje při sklizni řepy za všech podmínek optimální trakci při vynikajícím rozložení hmotnosti. Evidence výnosů je měřena pomocí 2 ultrazvukových senzorů, které vyhodnotí objem bunkru s následným uložěním do databáze stroje.Export dat je možný přes ISO-BUS.

Zlatý hřeb !! – Nové provedení kabiny a obslužného pultu pro vyorávač ROPA Tiger 5
Nově designovaná RCab kabina s mnohem lepším uložením kabiny je montována na hydraulických silenblocích umožňuje optimální pohled do vyorávajícího agregátu PR2, ve fyziologicky příjemné a pohodlné poloze vsedě.  Příjemný a kvalitní  interiér nového vybavení  kabiny ve spojení s vynikající zvukovou izolací zaručuje požitek z jízdy. Extrémně silný výkon  plně LED pracovních reflektorů udělá z noci den.

Tiger5 nová vlajková loď firmy ROPA

Pod označením R-Concept  spojuje ROPA svou novou intuitivní obsluhující filozofii. Velký 12,1 palcový dotykový displej s WiFi rozhraním poskytuje informační a řídící centrálu stroje. Odtud řidič sleduje celý stroj, shromažďuje informace o provozních podmínkách,  výkonu a nastavení funkcí, a tím i pracovní výsledek. Obsluha je možná dvěma způsoby,  buď prstem na dotykové obrazovce nebo otočením a stisknutím "R-Select" a "R-direkt" knoflíků, které jsou uspořádány ergonomicky ideálně na nově navrženém ovládacím panelu v rukojeti   multifunkčního joysticku (s integrovaným minijoystikem). Úzký ovládací  panel u sedadla řidiče má různá nastavení pro ergonomické a pohodlné pozice vsedě, zároveň zvýšený výhled kolem do všech stran a ve standardu  vyhříváná, komfortně vzduchem odpružená sedačka.

Celkově lze říci, práce v extra třídě.

Další zajištění výnosu umožňuje nový a inteligentní tříbodový závěs s integrovaným měřicím systémem. To poskytuje ještě citlivější ovládání pro udržení optimální hloubky vyorávání. Výhodou je ještě lepší schopnost vyorávání a současně snížení sklizňových ztrát.

Výsledkem všech vývojových novinek u Tigeru 5 vede ke zvýšení denních výkonů a snížení provozních nákladů a zjednodušení procesů údržby a oprav. Řidič Tigra 5 zažívá nárůst komforu při jízdě a obsluze stroje při současné hospodárné, šetrné a efektivní sklizni cukrové řepy.

Tiger 5 bude na trhu k dodání od roku 2015, s nově vyvinutým PR2h vyorávacím agregátem se 6, 8 nebo 9 řádkami v různých šířkách. Cepový ořezávač si můžete zvolit mezi interálním cepákem, cepákem s rozmetáním chrástu do boku  univerzálním Allround cepákem nebo jen odlisťovačem se 2 gumovými hřídeli.

Přílohy: